01:17:22

En deprimerande period här i bloggen just nu. Tur att jag bestämmer själv vad jag vill skriva om då, och sen får folk bestämma själva om dem vill läsa eller inte. Men på något vis hoppas jag ändå att jag hjälper någon stackare genom att berätta hur jag känner osv. Ja, humöret går upp och ner och det märks på bloggen. Under den senaste tiden har jag inte känt igen mig själv riktigt, jag vet inte riktigt vad jag håller på med. Folk i min närhet börjar bli oroliga för över att jag dricker för mycket. Och när jag får höra det blir jag så arg! Jag vet att det är lätt för mig att hamna snett, och jag vet att jag är en person som verkligen måste hålla mig i skinnet för att inte åka rakt ner i skiten, och jag gör det, jag håller mig i skinnet hela tiden. Men jag är trots allt 18 år, jag vill kunna gå ut och festa med vänner utan att få höra att jag måste ta det lugnt hela tiden. Folk tror att jag inte har någon koll och att jag inte inser själv att jag måste vara försiktig, att jag inte fattar någonting. Men jag fattar, tro mig. Och jag har insett saker och ting och är väldigt medveten om mina brister och risker. Men hur som helst, jag ska inte dricka på ett tag för jag känner själv att det kommer att spåra ur som jag inte chillar nu ett tag. Det låter så töntigt och överdrivet när man beskriver det så här, men om man vuxit upp med en förälder som är alkoholist, blir man ganska nojig över att bli likadan, det blir i alla fall jag. Det är så lätt att inte inse att man blivit beroende, och därför är det bättre att ta det lugnt redan som ung, och att så fort man känner att det blivit för mycket för en själv så tar man ett steg bak. Bara några helger. Jag vet inte hur andra personer tänker kring sånt här, och alla är vi olika och fungerar olika. Men jag är i alla fall en person som nog hade torskat på det mesta om jag inte hade hållt mig själv tillbaka. Jag är en beroende-människa, när det gäller allt. cola, cigg, dator, kärlek, nässpray. Jag vill bara gör allt i min makt för att inte bli likadan, och då är jag hellre försiktig än att jag skiter i det. För som sagt, det är så lätt att bara tappa greppet och då kan det vara försent.


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra sars, du är stark <3 puss.

2009-12-08 @ 11:44:37
URL: http://patriciaphersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0