Don't make up, break up

Nu kommer ju sommaren, och det innebär ju fest, kärlek och massa annat skoj. Då kan man ju inte gå runt och ha pojkvän, nejnej. Hitta ett passande tillfälle och dumpa honom. Jag menar, du kan ju alltid komma tillbaka sen i slutet på agusti.


Haha, nej jag skojar bara, lite i alla fall. Personligen gillar jag inte att ha förhållanden under sommaren, då vill man lixom vara fri och kunna fara ditt livet tar en. Jag kanske inte är rätt person att prata eftersom jag inte är en förhållande typ på hösten heller, men jag ville bara få ur det ur mitt system. Och jag tror att folk som hoppar från ett förhållande till ett annat är rädda. Rädda för livet som "ensam", eftersom man inte har samma trygghet då, ingen som alltid finns där och väntar med öppna armar. Men trots det så måste man ju lära sig att klara sig själv också. Att vara beroende av en annan människa funkar inte i längden, även om det känns så. Man måste klara av att stå på egna ben, och jag är glad att jag har den förmågan.



Annars då, var som sagt och hälsade på mamma idag, och jag kan väl inte påstå att det var nå vidare med henne, men man vet ingenting än så det är ingen ide att dra förhastade slutsatser. Jag har bestämt mig att inte få panikångest förens jag vet något till 100 %. Det är något nytt för mig, jag får lätt panik under såna här omständigheter, speciellt när det kommer till mamma min. Vi har gått igenom så pass mycket tillsammans och jag har alltid vart extremt rädd för att förlora henne, men under den senaste tiden har jag lärt mig att släppa taget, låta livet visa vägen och sedan ta ställning till saker och ting. Det är ju ingen ide att gå runt med ångest varje dag och med ständig rädsla.

Imorgon ska jag till Trosa med bästis. Vi åker någon gång på eftermiddag/kväll för att sedan vara där tills på lördag. Jag åker direkt därifrån till jobbet, ska bli skönt att tjäna lite pengar, hoppas man inte är bakis bara. Imorn ska jag också fixa min mobil, ÄNTLIGEN! Den har vart trasig i nästan en vecka nu och jag känner mig helt handikappad. Hur fasiken klarade folk sig förr i tiden? Tur att man inte levde då. Ska fixa nytt abonemang också, antagligen comviq som alla tjatar om att jag ska ha och i samma veva får man då såklart en ny mobil, underbart!

Men oj så långt inlägget blev nu, det är ju ingen som orkar läsa allt det där, haha. Men bloggen är ju faktiskt till för att jag ska få möjligheten att skriva av mig, eftersom det är en sak jag verkligen älskar. Egentligen spelar det ingen roll för mig och ingen läser det jag skriver, men det är ju såklart trevligt med snälla kommentarer och med läsare. Ja men nu ska jag göra mig klar för sängen, ska upp 9 imorn och gå med hunden. Skulle åkt till skolan och gjort prov också, men jag tror fasiken jag struntar i det, har verkligen ingen lust!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0