It still hurts

För några dagar sedan träffade jag en person som en gång i tiden betytt otroligt mycket för mig, men sedan försvann från mitt liv utan ett ord. Jag trodde att jag inte brydde mig, att det inte spelade någon roll, jag hade glömt det. Jag har sett honom förut, men den här gången hände det nåt. Jag såg hur han flackade med blicken, hur han blev nervös och inte riktigt visste hur han skulle hantera situationen. Han satt där, på bussen, fem meter ifrån mig, och vi sa inte ett ord till varandra, vi var som luft. Det är ofattbart, men så verkligt.

Det var en ren slump att vi träffades, och det blev som det blev. Men även fast det var så, och folk hade sina åsikter, så brydde jag mig verkligen inte. När vi var tillsammans spelade inget annat någon roll. Vi var fast i våran egna värld där bara du och jag existerade. Jag kommer aldrig glömma alla sena nätter, alla skratt och alla avslappnade stunder vi delade tillsammans. Det var den bästa sommaren i mitt liv.

Men efter en tid tillsammans hände något. När jag sakta men säkert började släppa in dig på riktigt i mitt liv och berättade att du faktiskt betydde något för mig, att det var på riktigt, att jag var redo, då dog allt. Den kärlek som jag vet fanns mellan oss, den var som bortblåst. Under ett andetag försvann du från mitt liv, och sedan dess har du varit borta.

Det går inte att sätta i ord hur jobbig den tiden var. Jag har aldrig upplevt sådan hjärtesorg, sådan smärta, och jag vill aldrig uppleva det igen. Jag släppte in dig i mitt liv för att jag litade på det du sa, att du inte skulle såra mig. Du ljög mig rakt upp i ansiktet, och nu är det jag som lider. Du har förstört mig mer än du anar, och jag kommer aldrig att förlåta dig för det. Du är anledningen till att mina förhållanden kraschar, att tilliten inte finns där, att jag inte kan lite på en annan människa till hundra procent. Allt är ditt fel.

Jag trodde att sorgen skulle gå över, och det har den gjort. Jag älskar inte dig längre, det skulle aldrig falla mig in. Men när jag såg dig då, den där dagen, då hände något inom mig. Jag kände sorg, igen. Du har haft en enorm inverkan på mitt liv, och jag ser den inte som bra. Jag kan säga till dig, helt ärligt, jag önskar att jag aldrig hade träffat dig.


Kommentarer
Postat av: (¯`¬•» ★ B E L L S★

att de inte äns ska få stå så

2009-06-12 @ 03:16:54
URL: http://bellyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0