Snart ger jag upp

Hur mycket skit ska jag behöva ta från dig? Du lovar och svär, men det håller aldrig. Du ljuger mig rakt upp i ansiktet om och om igen. Jag vet att jag måste älska dig, jag vet att jag måste stötta dig men tro mig, du gör det allt annat än enkelt. Ibland vill jag bara släppa allt, stänga ut dig från mitt liv, för du gör mig bara ledsen.

Det går ständigt upp och ner med dina framgångar, och jag kan inte förstå de val du gör ibland. Nykterhet borde vara det enda för dig, det är det enda du klarar av. Jag trodde du var en stark människa, men du sjunker bara mer och mer. Hittar på nya lögner och ursäkter till att få leva som du gör, ursäkter till att göra de dumma val du faktiskt gör. För mig är det ofattbart, och kommer alltid att vara. Hur du kan välja ett sånt äckligt liv istället för ett liv fullt av kärlek och tillit? Dina lögner drar bara ner dig i skiten, ännu längre, och jag kan inte lita på dig mer.

Jag kommer alltid stötta dig till hundra procent, jag ska i alla fall göra mitt bästa. Jag kommer inte alltid finnas där, och egentligen behöver jag inte det heller. Det är inte mitt ansvar, inte mitt krig. Du måste ta dig i kragen och fixa till den här skiten nu, innan det är för sent. Snälla, gör det för oss, vi älskar ju dig.


Kommentarer
Postat av: sara degen

fin text!

2009-05-08 @ 15:07:58
Postat av: sara

tack :)

2009-05-08 @ 15:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0