Tack med andra ord

På botten är då ingen plats man vill spendera sitt liv i
Nej tro mej min mamma vet det där har hon legat och stridit
Jag vet vad du gick igenom när du grävde i smuts
För jag såg hur du föll men såg också när du kom upp
Det har vart hårt för mig och pappa också hårt för Erica
Men hur stark du visa dig e faktiskt svårt och begripa
Från att kräla till gå från att krypa till springa
Du är en värdefull person en riktig lysande kvinna
Men framförallt den mamma som jag saknade när du på djupet härja
Mitt liv e grått ibland ett liv som bara du kan färga
Så när vägen e brant och det blir tufft
E du ett levande tecken på hur man kan ta sig upp
För många av dina vänner har lämnat jorden för länge sen
Är det gud jag ska tacka eller min moder som kämpade
Hon tog sig från droger och brott förstog att hon låg där på botten
Mod till att börja från start fick nog i den plågade kroppen
Historien e lång jag måste göra den kort
Så mycket mer jag vill säga innan du dör och går bort
Du är min glöd och mitt hopp det lilla ljuset i tunneln
Jag njuter av stunder vi pratar ut på djupet det kunde
Varit så mycket värre men både sonen och systern
Har nu en mamma i hemmet som flera år varit nykter
Och min tacksamhet tar större plats än hjärtat i mig
Du gav mitt liv en rysare men tog sen smärtan ur mig
Och hur jag än beskriver hur glad jag e
Så får jag inte nog du e vid liv nu du lagade
En splittrad själ som allt för länge velat krama dig
Berätta att utan dig så kan jag inte klara mig

Som barn var du en jävel till mamma
Allt för sällan kom du hem men är nu här för att stanna
Ja du e evigt förlåten jag ber av hela min själ
Att du inte återfaller och tar del av det här
Tankar på ett annat öde gör mig dagligen sjuk
För jag kanske skulle stå där på begravningen nu
Och bara titta på den kropp som under sista tiden sväva bland moln
När jag som mest ville se dig var du på väg därifrån
Så kunde det slutat men du tog dig ur
Efter hundrade rutan fann du gud och se nu
Respekten för din nykterhet e obeskrivlig
Och din vilja att förbli det är otroligt tydlig
Du gav mig mitt liv ja dör du tar du mitt med dig
Tack ännu en gång för att ja fick se den
Människan du var bakom knark och missär
Den som ville va till hands men fick för starka begär
Vill ge dig utlandsresor och massa fina presenter
För det e jätte svårt med bara ord beskriva dom känsler
Att du faktiskt e vid liv är ett mirakel och jag tackar nu
Med hela mitt hjärta att du e vaken fattar du

Kan ej beskriva det med ord
Att du är vid liv och lever som den mamma jag alltid saknat

Om allt det här e en dröm bäst du låter mig sova
För jag vägrar vakna upp till den tiden som barn
Där du sviker mig gång efter gång lovar och sårar
Och lägger skulden på lilla mig för det livet du valt
Nej inte en minut till då kliver jag av
Att gå och vänta på dig ständigt blev en plåga för båda
Men hur du klarat av att inte kliva tillbaks
Till liv du växte upp till är den svåraste frågan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0