Jordens vackraste

Under den jobigaste tiden i mitt liv, när jag var fjorton år, gjorde min dåvarande pojkvän slut med mig. Orsakerna vill jag inte gå in på men hur som helst så var den händelsen nog bland det värsta jag gått igenom under min tonårstid. På den tiden fanns det inga människor jag litade på, eller älskade, förutom honom. Och att bli lämnad då efter nästan ett års förhållande tog knäcken på mig. Men när det hände sökte jag mig i alla fall till musiken, ännu mer och sedan dess har jag alltid använt musik som terapi för mig själv. Men då hittade jag i alla fall en låt, som jag knarkade varje dag, hela dagarna i månader. Under åren nu har jag totalt glömt bort den låten men precis nu hittade jag den igen. Den är så vacker och fin, och beskriver verkligen känslan av att vara hjärtekrossad. Och trots att det gått över fyra år så bränns det fortfarande i hjärtat när jag lyssnar, fast på ett annat sätt, ett bättre sätt. Ville i alla fall dela med mig av denna visa, och förklara varför den betyder så mycket för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0