NU VET JAG

Morsning, här har ni fröken sämst på att uppdatera! Har legat hemma hos c sen skolan tog slut vid två, och nu tänkte jag börja försöka sova lite. Vi hade syv-samtal med vår svenska lärare idag, och det var faktiskt jättebra och nödvändigt. Jag personligen har haft panik eftersom jag inte vetat nånting om skolorna, intagningspoäng, vart man ska plugga osv, men nu känner jag mig lite lugnare i alla fall, skönt! Letade också upp vad själva inriktningen heter som jag ska plugga när jag går socionomprogrammet, och det kallas behandlingsassistent. Då jobbar man med missbrukare, anhöriga eller liknande, precis som jag vill göra! Känner mig lite mer motiverad nu än förut. Men jag har i alla fall bestämt mig för att jag inte ska plugga vidare på en gång. Tänkte ta studenten, jobba halvtid, festa och resa under ett år innan jag söker in på högskolan. Jag menar, man är ju bara ung en gång, right? Nej nu är jag trött. Imorn blir det stan med bästis och fika med cissi, och sen antagligen träffa baby. Vi får se vad dagen har att erbjuda. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0