VÄLKOMMEN TILL DONKEN

Det är ju lite roligt att det nu kommit ut hur donken behandlar sina anställda. Det fifflas med både mat, lön, raster och ja, det mesta. Att det serveras 37 minuter gammal mat händer dock inte på resturangen där jag jobbar, det kan jag garantera. Det skulle jag nog gissa på att det händer på mindre resturanger med mindre omsättning. Däremot var det mycket intressanta grejer med i repotaget.

Det stämmer verkligen. Man vill inte, orkar inte eller vågar inte säga ifrån. Gör man det blir man "den där som är såå uppkäftig". För att man inte vill bli behandlad som skit?! Det finns lixom ingen person, en ansvarig, som man känner att man kan prata med. Men man börjar ju undra om de fifflat med min lön också, jag menar jag håller ju ingen koll direkt. Har svårt att tänka mig det, men å andra sidan, hur skulle jag kunna märka det? Jag skriver inte ner varenda gång jag jobbar, eller exakt hur mycket övertid det blir varje månad. Även om det bara handlar om minuter så är det ju pengar, och det ska man ju ha betalt för.

Skönt måste jag säga att nån sänder sånt här så att donkens ansvariga, de som är "sååååå duktiga" kanske tar tag i saker och ting och börjar lyssna på sina anställda? Och folk frågar varför man inte slutar. Jo, därför att man kanske behöver sitt jobb? Det kryllar ju inte dirket av nya lediga arbeten där ute just nu.

Däremot för att avsluta mitt till synes aggressiva inlägg så måste jag bara säga att trots "fusket" så är donken en bra första arbetsplats för alla unga! Man får många värdefulla tips och man lär sig hantera både stress och människor. Man blir serviceinriktad på ett bra sätt, vilket är en bra merit för framtida jobb. Jag skulle absolut rekommendera folk att söka jobb där, se bara till att hålla koll på vad som gäller och vad du har rätt till. De kör med dem som det går att köra med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0